Projekt Prize Charger

Akademia Inżynierska w Polsce podjęła współpracę ze Stowarzyszeniem Techniki Polskiej w sprawie promocji projektu Wspierania Konkurs Prize Charger.

plakat:

prezentacja:

Platforma turniejowa Prize Charger to projekt, który rewolucjonizuje podejście do edukacji poprzez zabawę i rywalizację. Umożliwia nie tylko organizację turniejów z zakresu różnorodnych dziedzin inżynieryjnych i technicznych, ale pozwala dostosować kolejne edycje konkursów do zmieniających się potrzeb i trendów.

Prize Charger jest wspólną inicjatywą Stowarzyszenia Wspierania Techniki Polskiej i Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT. Projekt stawia sobie za cel promowanie nauki, zwalczanie dezinformacji, a także budowanie społeczeństwa opartego o wiedzę oraz świadomości ogromnej wartości edukacji.

Platforma umożliwia udział w turniejach poprzez dedykowaną aplikację gwarantującą uczciwe współzawodnictwo. Autorami pytań są wysoko wykwalifikowani eksperci z dziedzin inżynieryjnych i technicznych  dbający o wysoki poziom merytoryczny turnieju, a laureaci otrzymują nie tylko nagrody rzeczowe lub finansowe, ale także propozycje pracy lub współpracy oferowane przez firmy z obszaru tematycznego turnieju.

Jednak Prize Charger to nie tylko platforma turniejów branżowych, to przede wszystkim idea, która jednoczy entuzjastów nauki i technologii, którzy ciągle wierzą, że rozwój powinien opierać się na wiedzy.

Jak podkreśla Kamil Wójcik: „U podstaw platformy Prize Charger leży misja promowania nauki. To miejsce, gdzie tworzymy wyjątkowe wydarzenia skoncentrowane na ludziach, edukacji i rozwoju, gdzie wiedza spotyka się z pasją, a talent zyskuje szansę, na to żeby zostać dostrzeżonym. To także narzędzie wspierające rozwój społeczności naukowej i technicznej. Wierzę, że poprzez nasze działania możemy przyczynić się do budowy nowej, lepiej wykształconej i bardziej innowacyjnej społeczności.”

Pierwsza edycja turnieju Szalony XX wiek. Historia komputerów i oprogramowania. Pierwsze algorytmy AI – obejmuje komputery osobiste z lat 80 i 90 oraz początki AI sięgające lat 50-tych XX wieku.

Sam turniej będzie składać się z trzech etapów, w czasie których uczestnicy będą zdobywać punkty, a najlepsi zostaną finalistami i laureatami.

Wszyscy uczestnicy zarejestrowani w 1. edycji turnieju mogą korzystać z materiałów edukacyjnych tworzonych przez naszych ekspertów.

Zapisy na turniej zaczynają się 6 lutego i trwają do 18 maja 2024 r.

Po informacje szczegółowe zapraszamy na stronę 1. edycji turnieju https://pccon.org/ oraz stronę platformy https://prizecharger.com

Zapraszamy do współpracy i udziału w turnieju.

Dodatkowo Wywiad z Wiceprezesem FSNT-NOT Kamilem Wójcikiem:

Współpraca Stowarzyszenia Wspierania Techniki Polskiej (SWTP) i Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT (FSNT-NOT) zaowocowała powstaniem PrizeCharger – platformy turniejowej, umożliwiającej organizację turniejów z zakresu różnorodnych dziedzin inżynieryjno-technicznych. Pomysłodawcą i Spiritus Movens projektu jest Kamil Wójcik, Wiceprezes FSNT-NOT, którego postanowiliśmy wypytać o sam projekt, jak i najbliższą edycję turnieju, która będzie poświęcona komputerom osobistym z lat 80. i 90. oraz początkom AI. Tym bardziej, że turniej odbędzie się bardzo niedługo, bo już w maju tego roku.

Redakcja: Dzień dobry Panie Kamilu, bardzo nam miło rozmawiać z pomysłodawcą tej niesamowitej idei. Chcielibyśmy spytać, oczywiście, czym jest PrizeCharger? I o co w nim tak naprawdę chodzi?

Kamil Wójcik: PrizeCharger to „po prostu” platforma turniejowa dla wszystkich pasjonatów dziedzin inżynieryjnych i technicznych. Jednak historia i idea stojące za pomysłem są duże głębsze i wynikają ze zmian otaczającego nas świata, podejścia do nauki, a także potrzeb.

Wszyscy mamy świadomość, że rozwój i innowacje uzależnione są w dużej mierze od poziomu wykształcenia społeczeństwa. I tu napotykamy pewien problem: tradycyjna edukacja oparta na sztywnej metodyce i relacji wykładowca – uczeń lub student wymaga od uczniów i studentów sporego samozaparcia, dużej ilości samodzielnej nauki i jest, przede wszystkim, niesłychanie długotrwała.

Dlatego zastanawiałem się w jaki sposób zmotywować każdego z nas, niezależnie od wieku, do kształcenia się. I to szczególnie w dziedzinach technicznych, ponieważ technologia rozwija się obecnie w oszałamiającym tempie i to, co było aktualne i nowatorskie 10 lat temu, teraz potrafi trącić myszką.

Wszyscy obserwujemy też zmiany w podejściu do edukacji, na przykład powstawanie platform edukacyjnych firmowanych przez znane uczelnie oraz instytuty, udostępniających zaawansowane kursy. Edukacja zdecydowanie nabiera tempa i coś z tym trzeba było zrobić. I tak narodził się PrizeCharger.

Redakcja: Czy to znaczy, że PrizeCharger jest platformą edukacyjną?

Kamil Wójcik:Ależ skąd! A właściwie „nie tylko”.

Wiele ogólnodostępnych prac twierdzi, że najlepiej uczymy się przez zabawę i doświadczenie, kiedy oddajemy się naszym pasjom. I tym właśnie ma być PrizeCharger. Ma uczyć przez zabawę. I to dobrą zabawę.

Popatrzmy na popularne teleturnieje. 1 z 10 prowadzony przez Tadeusza Sznuka przyciąga 1 -2 mln widzów, Milionerzy Huberta Urbańskiego mają 1,5 – 4 mln odbiorców. To pokazuje, że lubimy turnieje, których uczestnicy są mądrzy i błyskotliwi. Z których możemy się czegoś dowiedzieć, a także sprawdzić swoją wiedzę.

A gdyby tak zorganizować teleturniej dla pasjonatów dziedzin inżynieryjnych i technicznych. I dodatkowo dać im wsparcie w postaci materiałów, webinarów, możliwości dokształcenia się? Każdy mógłby zostać co najmniej półfinalistą!. A co ważne, wygraliby na tym dokładnie wszyscy.

Redakcja: I to właśnie jest PrizeCharger? Bo brzmi bardzo ciekawie.

Kamil Wójcik:Tak, to podstawowa idea stojąca za PrizeChargerem. Chciałbym, żeby to byłaplatforma, na której można rozegrać dowolny turniej odpowiadający na potrzeby edukacyjne i aktualne trendy. Jak np. obecnie sztuczna inteligencja. Chciałem też, żeby formuła turnieju była określona i uporządkowana. Dająca uczestnikom poczucie bezpieczeństwa i pewności, że zostanie laureatem turnieju ma znaczenie i pozwala utorować nowe ścieżki w życiu. Jak olimpiady tematyczne w liceum, czy technikum, tylko na nieco bardziej ogólnym poziomie.

Redakcja:Fascynujące! Porozmawiajmy jednak przez chwilę o konkretach. Czyli o planach bliższych i dalszych.

Kamil Wójcik: Dopiero zaczynamy – właśnie rozpoczęły się zapisy na pierwszą edycję turnieju. Mam jednak nadzieję, że nie tylko rozpoczniemy z rozmachem, ale postaramy się, aby kolejne edycje turnieju były coraz lepsze. Przecież turniej i projekt z pewnością będą ewoluować i stawać się coraz ciekawsze.

Zapraszam wszystkich na naszą stronę prizecharger.com, stronę turnieju pccon.prizecharger.com i Social Media. Podajemy tam informacje dotyczące zakresu i harmonogramu turnieju. Można też kontaktować się z nami przez np. fanpage PrizeCharger na Facebooku.

Redakcja: Przyznaję, że projekt jest ambitny. Realizujecie go wyłącznie własnymi siłami?

Kamil Wójcik: Chciałbym, żeby do projektu włączyło się jak najwięcej organizacji i uczelni. Udało mi się już przekonać do współpracy Naczelną Organizację Techniczną NOT, Urząd Patentowy RP, Konferencję Rektorów Polskich Uczelni Technicznych KRPUT i NOT Informatyka, które zostały partnerami strategicznymi projektu. Dołączyły do nas także Politechnika Poznańska jako partner naukowy oraz Stowarzyszenie Elektryków Polskich SEP i Muzeum Elektroniki – jako partnerzy pierwszej edycji konkursu.

Z naszego punktu widzenia to niezwykle ważne, ponieważ chcemy postawić na rzetelność wiedzy i zapraszać do tworzenia pytań konkursowych i obejmowania projektu patronatem właśnie uczelnie, firmy i instytucje oraz pracujących w nich ekspertów.

Redakcja: To znakomicie! Jakie są zatem dalsze plany dla PrizeCharger?

Kamil Wójcik: Mamy bardzo duże ambicje i chcemy aby śladem Polski poszły na początek kraje Europy. Dlatego mamy już w planach rozmowy z naszymi sąsiadami, aby rozwinąć PrizeCharger na większą skalę.

Redakcja: Dziękuję za tę fascynującą rozmowę. Życzę powodzenia, bo z pewnością będziemy śledzić losy projektu.

Kamil Wójcik: Dziękuję również i mam nadzieję, że nasze przedsięwzięcie wniesie dużo pozytywnych zmian w dziedzinie edukacji i technologii.

Author: Adrian Smagór